TAURON od lat angażuje się w życie publiczne, wspierając liczne inicjatywy – głównie o charakterze sportowym i kulturalnym. Sponsoring jest elementem naszej strategii rynkowej, gdyż jest bezpośrednio związany ze sprzedażą produktów oraz budową rozpoznawalności marki.

Jednocześnie, poprzez różnego rodzaju inicjatywy i akcje, marketingowe, promocyjne czy PR-owe – sprawia, że firma staje się ważnym partnerem życia społecznego (więcej o akcjach społecznych Grupy TAURON).

W TAURONIE staramy się być wszędzie tam, gdzie dzieją się rzeczy ważne dla naszych klientów. Cieszy zatem fakt, że w 2015 r. ponad 54 proc. Polaków kojarzy markę TAURON (wyniki badania TNS Polska przeprowadzone na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie 1000 osób w wieku 15+).

To najlepszy wynik w branży energetycznej i o wiele lepszy od tego otrzymanego rok wcześniej. Budowanie świadomości marki to proces długotrwały, który wymaga dobrego planowania, jednak wyniki badania znajomości marki TNS Polska potwierdzają skuteczność działań podejmowanych przez Grupę TAURON w tym zakresie.

 

 Znajomość marki TAURON na przestrzeni lat (gospodarstwa domowe)

TRWA WCZYTYWANIE DANYCH


Rokznajomość marki TAURON
20093%
201020%
201124%
201230%
201342%
201443%
201554%

W 2015 r. TAURON prowadził działalność sponsoringową w oparciu o obowiązujące „Zasady prowadzenia działalności sponsoringowej w Grupie TAURON Polska Energia”, „Metodologię badawczą doboru, planowania, analizowania i raportowania efektywności działań sponsoringowych”, wytyczne „Strategii marki TAURON” oraz „Plan prowadzenia działalności sponsoringowej w Grupie TAURON w 2015 roku”, przyjęty przez Zarząd i pozytywnie zaopiniowany przez Radę Nadzorczą.

Głównym celem prowadzonych projektów było wsparcie działalności handlowej oraz wzrost i utrwalanie znajomości oraz zasięgu oddziaływania marki TAURON. Z uwagi na ogromną liczbę klientów zakres inicjatyw sponsoringowych TAURONA jest szeroki i obejmuje liczne dziedziny ważne dla społeczeństwa, jednocześnie odzwierciedlając zróżnicowane zainteresowania.
W 2015 r. w ramach działalności sponsoringowej – prowadzonej przez spółki TAURON Polska Energia i TAURON Sprzedaż – TAURON wspierał następujące inicjatywy:

 

1 – Polski Komitet Olimpijski
2 – Jack Strong (rozliczenie po zakończeniu umowy)
3 – Polska Liga Koszykówki
4 – Opera Wrocławska
5 – Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia
6 – TAURON MKS Dąbrowa Górnicza
7 – TAURON Bachleda Ski
8 – Tour de Pologne
9 – Tour de Pologne Amatorów
10 – TAURON Nowa Muzyka
11 – AZS Częstochowa
12 – Teatr Stu

13 – TAURON Arena Kraków
14 – Puellae Orantes
15 – Vive TAURON Kielce
16 – Sylwester z Polsatem
17 – Mini FIBA Europe Cup
18 – Festiwal Muzyki Filmowej
19 – Teatr Śląski
20 – Turniej M. Łopatki
21 – Festiwal Energii
22 – Life Festival Oświęcim
23 – TAURON Lang Team Race
24 – Mistrzostwa Polski w kolarstwie szosowym

 

 

Dla każdego projektu sponsoringowego przeprowadzana jest ocena jego efektywności poprzez badania opinii, pomiar wielkości i wartości ekspozycji marki w mediach w kontekście prowadzonych działań, a także pomiar realizacji celów sprzedażowych.

 

W wyniku pomiaru efektywności promocyjnej niezależny podmiot badawczy oszacował ekwiwalent reklamowy w odniesieniu do działań sponsoringowych zakończonych w 2015 r.

Zestawiając tak uzyskaną wartość sumaryczną do sumy wszystkich nakładów wynikających z umów sponsoringowych, uzyskano współczynnik zwrotu ROI na poziomie ok. 9,2. Oznacza to, że każda złotówka wydatkowana na cele sponsoringowe przyniosła korzyści promocyjne Grupie TAURON w wysokości ok. 9,20 zł. Najlepsze wyniki w tym zakresie osiągnęły projekty: TAURON Basket Liga, Vive TAURON Kielce, Tour de Pologne, TAURON Arena Kraków, TAURON MKS Dąbrowa Górnicza oraz TAURON Basket Liga Kobiet.

Potwierdzeniem efektywności finansowej prowadzonych projektów sponsoringowych jest wysokie pozycjonowanie marki TAURON w niezależnym raporcie badawczym Sponsoring Monitor 2015, który stanowi jedyne tego rodzaju źródło informacji na rynku polskim. Według tego opracowania TAURON zajmuje siódmą lokatę w zestawieniu TOP 10 sponsorów oraz jest najaktywniejszym sponsorem w branży energetycznej.

 

TAURON od siedmiu lat jest sponsorem legendarnego wyścigu kolarskiego dookoła Polski, który z roku na rok zyskuje coraz większą rangę. Ponad 100 najlepszych zawodników z całego świata przez ponad dwa tygodnie co roku przemierza setki kilometrów polskich dróg. Najtrudniejsze etapy rywalizacji mają miejsce w górach. TAURON, jako jedyna spółka dystrybucyjna posiadająca sieci na górskich terenach, mocno utożsamia się z tym obszarem. Co roku kolarze profesjonaliści walczą o koszulkę Najlepszego Górala w firmowym kolorze TAURONA. Spółka jest także sponsorem głównym, rozgrywanego w okolicach Bukowiny Tatrzańskiej, Tour de Pologne Amatorów. W 2015 r. do startu w wyścigu zgłosiła się rekordowa liczba 1800 kolarzy amatorów.

Liczby Tour de Pologne 2015

  • 7 km – banerów reklamowych
  • 14 miast – starty i mety poszczególnych etapów
  • 15 km – przewodów elektrycznych
  • 22 – tiry scenografii
  • 50 – pojazdów w kolumnie reklamowej
  • 300 – osób ekipy technicznej i organizacyjnej
  • 350 – osób Komitetu Organizacyjnego w miastach etapowych
  • 400 – osób w ekipach sportowych
  • 400 km – taśmy zabezpieczającej trasę wyścigu
  • 400 – miast i miejscowości, przez które przejeżdża wyścig
  • 420 – aut w kolumnie wyścigu
  • 700 kg – spaghetti zjedzonych przez kolarzy podczas wyścigu
  • 770 – opon rowerowych przygotowanych na każdy etap
  • 1200 – osób przemieszczających się codziennie wraz z wyścigiem
  • 14 000 – bidonów zużytych podczas wyścigu
  • 21 000 – osób biorących udział przy zabezpieczeniu trasy całego wyścigu
  • 30 000 m2 – mobilnego miasteczka Tour de Pologne (scenografia, prezentacje zawodników i sponsorów, animacje, imprezy towarzyszące, koncerty i parady, dwa mobilne biura Movico)
  • 3 000 000 – publiczności na trasie wyścigu