Ważnym narzędziem promocji i wsparcia sprzedaży w Grupie TAURON jest sponsoring. Głównym celem działań sponsoringowych prowadzonych w 2015 r. było wsparcie działalności handlowej oraz wzrost i utrwalanie znajomości oraz zasięgu oddziaływania marki TAURON przy założeniu, że marka stanowi ważne aktywo pozwalające w sposób pośredni na wsparcie celów biznesowych.

W dziedzinie kultury marka TAURON pojawia się między innymi w kontekście takich wydarzeń, jak festiwal TAURON Nowa Muzyka czy Life Festival. Grupa TAURON wspiera zasłużone instytucje kultury – Narodową Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach czy Operę Wrocławską. W dziedzinie sportu TAURON angażował się w takie projekty, jak TAURON Basket Liga, Vive TAURON Kielce, Tour de Pologne, TAURON MKS Dąbrowa czy TAURON Basket Liga Kobiet.

Działalność sponsoringowa pozwala na istotną redukcję kosztów promocji w porównaniu z nakładami, które należałoby ponieść na klasyczną reklamę.

Potwierdzeniem efektywności finansowej prowadzonych działań jest wysokie pozycjonowanie marki TAURON w niezależnym raporcie badawczym Sponsoring Monitor 2015, który stanowi jedyne tego rodzaju źródło informacji na rynku polskim. Według tego opracowania TAURON zajmuje siódmą lokatę w zestawieniu TOP 10 sponsorów oraz jest najaktywniejszym sponsorem w branży energetycznej.

Prowadzone przez Grupę TAURON działania sponsoringowe wspierają sprzedaż energii elektrycznej poprzez lojalizowanie klientów i tworzenie wielu okazji do zapoznania się z ofertą handlową Grupy.